2018-08-23: Conan Town och middag med svamptema

Vidare till nästa ställe som jag var väldigt exalterad över!
 
Conan Town! Det är en hel stad med Detective Conan tema. Jag har kollat på säkert 1000 avsnitt och alla 20 (?) filmerna. 
 
Det fanns Conan statyer och plakat överallt på gatorna.
 
Till och med brunnslocken var Conan.
 
Det fanns fem butiker/matställen med Conan-tema och om man köpte något från alla så fick man en present.
 
Vi tog oss igenom en Conan-labyrint!
 
Professor Agasa i sin gula bil framför Conan muséet.
 
Conan town ligger lite off från allt och 1.5 timmar från Tottori där vi skulle stanna en natt men värt att besöka en gång om man gillar Conan.
 
På muséet fanns en karta över vilka länder som Detective Conan mangan har publicerats i. Sverige är med!
 
Biljetterna till muséet hade QRkod(?) som visade upp 3D-karaktärer. Så coolt!
 
Dricker för att samla ihop fem stämplar så jag får min present.
 
Fem stämplar och en pin som present.
 
På kvällen kom vi till Tottori och vårt hotell för natten, Shiitake kaikan, Taisuikaku.
 
Det ingick en 11 rätters middag i privat rum. Undrar varför l:et i Helena är så tjockt jämfört med de andra bokstäverna, är det en etta?
 
En kall tofurätt.
 
Små mumsbitar med räka, grillad ost med mera.
 
Kött och svampgryta.
 
Sashimi.
 
Nudlar gjorda av svamp?? Vi bodde på ett svamphotell så middag hade svamptema.
 
Kokta grönsaker?
 
Hamburgerbiff men egentligen är det en svamp.
 
Tempura.
 
Rå kyckling. Om jag hade vetat att jag var gravid så hade jag nog inte ätit. Tyckte dock inte det var så gott så jag åt nog bara en eller två bitar och Jakob fick resten.
 
Svampsoppa.
 
Svampris.
 
Efterrätt var en rulltårta med svart sesamsmak.
 
Matchande yukata som pyjamas.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0