2018-08-13: Matsuzaka biff, ösregn och sushi

Det här var en bra matdag.
 
Vi åkte till Steak House Satou i Kichijoji. Här har jag varit tidigare med Jenny. De serverar wagyu som de tillagar mitt framför ögonen på en.
 
Köttet är så gott och smälter i munnen. 
 
Vi såg en Flying Tiger Copenhagen butik efter lunchen. Som hemma :)
 
Efter maten så gick vi runt i parken och åt pocky till efterrätt. Ni ser att himlen bakom oss är ganska mörk. 
 
Det blev snabbt mörkare och mörkare men vi var mitt i parken så fanns inte riktigt någonstans att komma undan.
 
Det började ösregna. Jag har nog aldrig sett så mycket regn hålla på så länge. Slutade med att vi och ett tiotal andra människor trängde ihop oss där de hyr ut trampbåtar. Det var så trångt så man inte kunde sitta ner och regnet piskade in från öppningarna. Där stod vi i två timmar tills regnet gick över... 
 
Sen åkte vi tillbaka till centrala Tokyo och åt kaiten sushi till middag. Mm tonfisk och ägg.
 
Vi var på Ganso Zushi i Shinjuku.
 
Efterrätt på en cafékedja. Kommer ihåg att den här inte var speciellt god. Frukten var frusen och kakan torr/hård. Det är var nog starkaste matminnet från en dag som innehöll wagyu och sushi...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0