2018-08-12: Mulet, tonkatsu, festival och udon

Första heldagen i Japan så verkar det ha varit mulet.
 
Vi åt frukost on the go men eftersom man inte får gå runt och äta i Japan så kommer jag ihåg att vi stod vid en staty på en bro på väg till mot Ueno park.
 
Eftersom inte mycket är öppet kl 7 på morgonen i Japan så vandrade vi omkring i parken.
 
Så stora näckrosblad!
 
Första lunchen i Japan var tonkatsu på Katsukura. Har för mig att det låg inne på Ueno station. Jag ville nog vara nyttig och tog något med friterade grönsaker och inte bara kött.
 
Sen åkte vi någonstans där man kunde gå mitt på bilvägen så förmodligen Akihabara på en söndag. Jag tycker bilden ser lite apokalyptisk ut med gråa ljuset och människor som vandrar mot samma håll mitt på en gata. 
 
Vi var på Fukagawa Hachiman Festival vid Tomioka Hachimangu Shrine, en årlig festival. 
 
Medan vi väntade på att festsligheterna skulle starta så passade vi på att ta fikapaus. Jag verkar ha ätit en soft shiratama anmitsu för 680 yen (ca 50 kr). Visst har jag bra minne hehe (nä, jag tog foto på kvittot).
 
Sen gick vi ut och tittade på processionen av varma människor som bar på mikoshi shrines. Jag kommer ihåg att de sprutades vatten, mest på deltagarna som verkligen måste ha svettats.
 
Mm udon till middag! Det var sista bilden för dagen så vet inte vad som hände sen. Förmodligen jetlag och att vi däckade på hotellet. 

Kommentarer
Postat av: betchi

tonkatsun såg övergod uuuuut

Svar: Det var jättegott! Vi åt på den kedjan fler gånger hehe. Får äta där nästa höst!
chokladte.blogg.se

2021-11-18 @ 20:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0