2018-08-10/11: Resan till Tokyo

Jag kommer ihåg att det året jobbade jag under juli månad för att ta semester i augusti och kunna resa. Så skönt ändå att jobba under sommaren när det är lugnt. Det var bara jag och en till kollega på kontoret och vi kunde äta lunch ute på takterassen.
 
Dock var ju inte alla julidagar fina i Sverige det året. Jag hittade nedan bild:
 
Jakob och jag blev överraskade av ett ösregn efter att ha handlat en ny resväska. Vi blev drypande våta fast vi stod inuti en busskur. Hjälpte nog inte att det blev stora vattenpölar på vägen så alla bilar som körde förbi stänkte ner oss. 
 
Så till resan:
 
Enligt tidsstämpeln så var vi på Arlandas flygplats kl 15.15 och vi ser ju glada ut så jag antar att vi inte var försenade. 
 
Första måltidens meny såg ju helt ok ut. Jag har dock ingen bild av det målet så vet inte vad jag tog. Oh the mystery. Förmodligen fisken eller nudlarna.
 
Jag hade ingen bild av det här heller. Vad hände? Väldigt konstigt men är 99% säker på att jag valde congee. Inte för att jag har något minne av det men känns logiskt.
 
Äntligen en bild på maten. Jag tog alltså biffen. Enligt tidsstämpeln så serverades detta 18.56 och vi började flyga 17.15. Så det här borde ju vara första måltiden. Men varför fanns första menyn? Så många frågor och inga svar hehe
 
På nästa flyg fick vi japansk mat!
 
 Ser dock ut som om de bytt ut cucumber egg roll mot en sushi roll.
 
Brunch innan vi landade på natten i Japan.
 
Tog tydligen fisken. Skulle göra om det ifall jag fick samma val idag. Inte för att jag älskar fisk eller för att det här såg så aptitligt ut men jag kan inte välja scrambled egg på flyg utan att tänka på Sandys incident och crepes låter inte så mättande.
 
Var såklart tvungen att köpa en onigiri på Narita flygplats. Mmm saknar onigiris.
 
Sen tog vi oss till Ueno. Så mycket folk fast klockan borde ha varit 20-21 på natten. 
 
Vårt hotell hette Hotel MyStays Ueno Inaricho. Ser ut som klassiskt japanskt hotell med väldigt lite plats för bagage. Vi stannade här sju nätter. Hotellet låg kanske 10 min promenad från Ueno station men det fanns en annan närmare station med Ginza line på vägen.
 
Ingång och layout påminde väldigt mycket om våra lägenheter i Inage.
 
Kom ihåg att jag satt på den sängen och åt mycket snacks (för fanns ingen annan plats).
 
Det här var alltså början på Japanresan 2018. Så kul att blogga om det i efterhand och inse vad man glömt och vilka konstiga detaljer man kommer ihåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0