Middag på Kushiya Monogatari

Inför resan till Japan kollade Jakob och jag upp restauranger jag vi ville gå till. Eftersom ingen av oss hade provat kushiage, friterade spett med allt möjligt, så bestämde vi oss för att testa Kushiya Monogatari. Det är en all-you-can-eat restaurang där man friterar maten själv i små oljebehållare vid varje bord.
 
 
Man kan välja bland massa olika saker att fritera, både grönsaker, kött och färdiga saker som takoyaki och taiyaki.
 


Det var lite svårt att veta när sakerna var färdiga så vi höll oss mest till grönsakerna och sådant man kunde äta rått egentligen.
 
 
Förutom kushiage fanns det även curry och ochazuke som ni ser här.
 
 
Och till efterrätt små tårtbitar och kaffegéle.
 
 
Här visar Jakob upp hur många spett vi åt sammanlagt. Jag tror att vi kom upp i 20-30 spett var.

 
Bild på deras koppar till kaffe och te. Kändes väldigt farligt att hälla varm vätska i de där tunna plastkopparna.

Innan jag åkte så skrev jag ut en rabattkupong till den här restaurangen så att vi fick 20 % rabatt. Det kostade då 2300 yen per person för 90 minuter inklusive drink bar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0