Jordbävning eller spöke

Idag var min kompis Sofia över och vi bakade påskbakelser och snackade i 6 timmar. Det var kul att träffa henne igen. Hon bjöd upp mig till Göteborg för att hälsa på i hennes och hennes pojkväns nya lägenhet.
 
 
Så här såg våra påskbakelser ut. Det är rulltårta med grädde och persika som topping. Ska föreställa stekta ägg.
 
 
Plötsligt medan vi höll på att prata så hände dock något läskigt. Taklampan föll ner utan förvarning! Sofia skadade sin tå men om hon hade stått under lampan så hade vi nog behövt åka till sjukhuset med henne för lampan är ganska tung. Så tur att hon klarade sig med en lättare skada men otur att lampan föll ner överhuvudtaget. Vi hade inte bankat i bordet eller stampat i golvet innan så det borde inte bero på oss. Sofia tänkte direkt att det berodde på ett spöke medan jag tänkte att det kanske var en minijordbävning. Ingen aning. Det kanske bara var en gammal lampa. En annan sak som som var konstig var dock att köksklockan föll ner utan förvarning tidigare idag. Att två saker i köket faller ner utan anledning kan ju fortfarande vara en slump men om en tredje grej faller så kanske jag borde bli rädd....

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Poltergeist!

2013-03-31 @ 20:14:21
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

Jag sov jättedåligt i natt för jag var rädd för att sänglampan skulle ramla ner på mig... Kanske ska säkra den med lite snöre o tejp för sinnesfridens skull hehe

2013-04-01 @ 10:41:01
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0