Första dagarna på jobbet

Första fyra veckorna har vi utbildning heltid och sen ska vi jobba 75%. Det betyder att de senaste dagarna så har jag tagit bussen strax innan kl 8 och kommit hem ca 17.30 varje dag. Det är alltså ganska långa dagar för en som är van vid att vara ledig, och innan dess, att jobba flexibelt på universitetet. Som tur är mamma redo med mat när jag kommer hem så att jag slipper det i alla fall.
 
Dagarna har dock gått ganska snabbt. Första dagen träffade jag på en av dem som var på samma intervjutillfälle som mig och blev även vän med två andra som jag inte träffat innan. Vi är ca 30 personer uppdelade i två klasser. På förmiddagarana får vi massa information och lär oss hur de olika verktygen fungerar och på eftermiddagen lyssnar vi på när de som jobbar tar samtal och försöker lära oss. Vet inte hur mycket som jag får skriva om sånt, det kan vara sekretessbelagt...
 
Hur som helst, det är mycket sittande och lära sig nya uttryck, förkortningar, processer och program. Ganska likt att vara tillbaka i skolan förutom att det kan bli ganska stimmigt här ibland.
 
På rasterna kan man ta gratis varm choklad, kaffe eller te i många olika varianter. Ibland finns det fruktkorgar så idag tog jag till exempel ett päron. Idag var tydligen en speciell dag för de som ägde byggnaden bjöd på gratis glass. Jag fick en Daim-jordgubbsstrut! Lunch kan vi antingen ha med oss, köpa från restaurangen/butiken på bottenvåningen eller köpa från kylen på jobbet. Vi ska få kort som vi kopplar ett konto till så kan man dra varor från deras kylar själv. De har allt från godis och chokladbitar till soppa och färdigmat.
 
Under utbildningen har vi en timmes lunch men det kommer att bli en halvtimme när vi börjar jobba på riktigt. Det ska bli kul och spännande att ta emot mitt första samtal!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0