Turkiet dag 5: Rafting på Köprü chay

På lördagen hade vi bokat in oss på white water rafting med företaget Novaraft. Det kostade totalt 23 euro per person och då ingick all utrustning, lunch, transport från hotellet och tillbaka samt en väldigt bra guide. Efter att ha varit på det kan vi säga att det var totalt värt det. Faktum är att det här var den bästa dagen i Turkiet enligt Jakob!
 
Tidigt på morgonen kom minibussen och hämtade oss i närheten av hotellet. Vi var de första som gick på, sedan körde bussen runt och hämtade upp massa andra resenärer för att till sist köra upp mot bergen och till floden. När vi kom fram till baslägret var klockan närmare 11 och vi fick se en video på hur det kunde gå till. Jag tror alla där höll på att få hjärtattacker för de visade en väldigt vild färd där folk slungades ur båtar och båtar välte nerför vattenfall. Som tur var det bara lite skrämsel för själva åkturen var inte alls lika vild men många av oss fick oss ändå flera dopp i floden^^
 
Sedan fick vi lära oss grunderna i flodbåtspaddling, fick vår utrustning och blev körda till startstället. Själva flodfärden tog ca 2.5 timmar och var superkul. Jakob välte mig ur båten en gång och jag hoppade i själv en gång. Otroligt hur kallt vattnet var. Men skönt med tanke på hur varmt det var i luften.
 
 
När vi kom tillbaka till baslägret fick vi lunch och sedan kunde vi köpa bilder och en video som de tagit av oss under färden. Vi köpte videon för ca 200 kr. Den är 45 min lång men här har jag klippt ut de delar där Jakob och jag är med, ca 3 min. Se den, den är rolig!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Åhh, verkar ju jättekul! Videon är ganska rolig haha, känns som att de har slängt på varenda specialeffekt i windows movie maker de hittat :p

2013-08-25 @ 18:06:52
URL: http://boktycke.se
Postat av: b

lol videon xD det verkade svalkande att hoppa i vattnet! :)

2013-08-25 @ 23:33:11
Postat av: Helena

Anna: Det var kul^^ vill göra om det! hehe ja, fast jag är lite imponerad att de hann klippa klart o bränna videon på dvd inom en timme efter att vi kom tillbaka.

Betty: hehe såg ni Jakobs vita ben ^^ det var iskallt i vattnet, skönt ett tag men sen höll jag på att frysa ihjäl

2013-08-26 @ 16:05:59
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0