Jobbsökning är som aprilvädret

Man vet aldrig vad som kommer att hända. Idag hade jag fått ett mail från ett företag som hört talas om mig och vill ha en intervju. Dock så ligger de i Stockholm så jag föreslog telefon eller Skype. Undrar om de tycker att jag är oflexibel som inte erbjuder mig att åka dit? Å andra sidan så vet jag inte om företaget passar mig eller om jag passar dem så det skulle ju vara bra med en kortare intervju på telefon först och sen ett möte om vi båda är intresserade. Kanske skulle skrivit det i mailet.
 
Efter det ringde det från ett annnat företag som vill ha mig på intervju på fredag så jag ska väl förberda mig för det. Så kul med intervjuer, mycket roligare än att skriva personliga brev!
 
Wish me luck!

Kommentarer
Postat av: Anna - Boktycke

Låter ju riktigt nice med så många intervjuer! Men om det är i Stockholm så kan du ju försöka fråga efter transportersättning. Det gjorde jag en gång och det fick jag, sparade kanske 700 kr vilket var väldigt bra :)

2013-04-24 @ 15:08:29
URL: http://boktycke.se
Postat av: Helena

tack för tipset! om det verkar som att vi kommer överens på Skype idag så kanske jag kan fråga efter ett personligt möte och då transportersättning.

2013-04-25 @ 08:24:14
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0