Londonbilder

Jag var som sagt i London mellan fredagen den 10 tills måndagen den 13 februari. Tyvärr(?) hann jag inte se någon sevärdhet från London (om man inte räknar med Chinatown) men jag hade kul ändå. Här kommer lite bilder.


Min (näst första) bild av England. (Den första var i princip samma vy men mycket blåare hehe). Jag säger bara att det är tur att jag inte tar körlektioner där för gatorna ser väldigt trånga ut.


Hostelet vi bodde på var ett gammalt courthouse så man kunde sitta i rättssalarna och äta lunch eller använda dator etc. Det var ganska coolt för gallerna där man låser in brottslingen bakom under rättegången var kvar och man kunde sitta där inne.


Det här är King Cross Station (tror jag). Det var vid den stationen vårt hostel låg. Jättebra läge faktiskt för många tunnelbanelinjer går hit.


Chinatown! Vi missade nyåret men lite av dekorationerna var fortfarande kvar. Här åt jag och en kompis säkert 3-4 gånger på tre dagar. Inga matbilder undrar ni? Det kommer lite längre ner.


Vi hittade en jättestor M&M-butik och tog massa bilder där. Det var helt galet där, färgglatt och trumhinnesprängande musik.


Det fanns ett bord med japanska/kinesiska serviser. Ganska gulligt men väldigt dyrt. Jag köpte inget där.


Första kvällen var vi på en föreställning som hette The 39 steps. Det var bara 4-5 skådespelare som gjorde alla rollerna och var jätteduktiga. Enligt biljettförsäljaren har den spelat i många många år och jag kan förstå varför. Om ni är i London så gå och se den. Vi köpte biljetter i den officiella tkts-båset på Leichester square för ca 27 pund var. 


På lördagsmorgonen skulle vi shoppa. Vi tänkte att vi skulle vara där när de öppnade vid halv tolv för att slippa trängas men det här är vad vi fick se när vi kom dit fem minuter innan de öppnade. Och det är inte ens rea-dag. Jag gillar Primark dock, väldigt billiga saker här.


I England har de fler kitkat-smaker än i Sverige... Synd att jag inte fick prova den här kitkaten med jordnötssmak.

Och här kommer det ni har väntat på. Matbilder! Tyvärr fotade jag inte allt jag åt och bilderna är lite blurriga men jag skyller på att maten var för god för att jag skulle koncentrera mig på att ta foton.



Den första måltiden i London var lite sådär. Restaurangpersonalen var inte så trevlig/lyhörd men maten var i stort sätt god. Det var här jag åt xiao long bao för första gången!


Fried squid på ett random mathak. Så gott! Knapriga utanpå och exakt rätt konsistens inuti. Mums!


Jag och en kompis delade på en halv rostad anka.


Till det hade vi wokade grönsaker och var sin soppa. Vi var så mätta efteråt men det hindrade oss inte från att köpa var sin bubble tea och dricka på medan vi tog oss hem.


En av mina frukostar. Det ingick frukost på hostelet men jag kunde inte låta bli att köpa lite eget och ha till. Så nostalgiskt med lemon tea!


Jag var tvungen att testa lite sushi. Önskar att jag hade ätit mer...

Nu vill jag tillbaka till London och äta mer saker och även se lite fler sevärdheter. Får åka dit med Jakob någon dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0