Första dejten på jag vet inte hur länge

Igår hade jag och Jakob en dejt för att fira förlovningen och min födelsedag. Vi (dvs Jakob) hade inte haft tid förrän igår. Så planen var att vi skulle ut och äta lunch på internationella matmarknaden som hålls just nu, sedan skulle vi gå runt till tivolit och Rix FM festivalen som också är i stan nu för att till sist gå på bio. Dock inträffade något lite oförutsett då en av Jakobs elever (han jobbar som klassföreståndare åt basårseleverna) dök upp kl 12.30 på Linköpings tågstation och behövde hjälp med att hitta till skolan och annat. Så Jakob åkte in till stan för att hämta honom medan jag gick för att handla och diskade lite.
 
När han kom hem igen var klockan nästan två och jag höll på att dö av hunger. Vi kom ut till stan och letade efter något att äta.
 
Det var mycket folk och fint väder. Jag trodde att det skulle finnas fler matstånd men de flesta sålde korv, ost eller sötsaker, dvs sånt man inte kunde äta direkt eller inte blev mätt på.
 
Det fanns ett stånd som hade krokodil- och kamelburgare. Lät väldigt intressant men dyrt så vi tog något annat istället.
 
Vi tog en portion paella med kyckling. Jag ville egentligen ha skaldjur men Jakob använde hundögon. Det var effektivt ^^
 
Det andra vi delade på var polsk jägargryta med surkål och korv. Det var gott men jag saknade kolhydrater. Vi köpte också fem polska minipiroger. Väldigt mumsiga, speciellt den med surkål.
 
Det var väldigt fint att sitta och äte vid ån. Varför har vi inte gjort det flera gånger? Väldigt många getingar dock.
 
Efter maten gick vi till Hemköp för att köpa dricka och godis till filmen. Klockan var ganska mycket så vi hann inte gå till tivolit eller Rix FM, vet inte om det var så mycket där ändå men kunde ha varit kul.
 
Istället promenerade vi runt lite och tog foton.
 
Jakob kan inte se normal ut på våra bilder så jag stack också ut tungan, bara för att han inte skulle känna sig ensam ^^
 
Vi såg The Dark Knight Rises på bio. Den var bra men lite förvirrande för ingen av oss hade sett första filmen och det var en del grejer från den som dök upp. Jag har aldrig tyckt om Batman för jag hade fått för mig att han var så mörk och arrogant av någon anledning så jag har aldrig velat se filmerna. Men sen såg jag andra filmen med Sofia för några veckor sedan och insåg att jag hade fel. Batman var visserligen mörk och deprimerad men han är nog en bra kille ändå. Min favorit är dock fortfarande Iron Man, för att han vill vara superhjälte och för att han är en smart vetenskapsman och företagare.
 
Efter bion medan vi väntade på bussen såg vi hur några gymnasieelever blev nollade. Jag är så glad att min gymnasieskola inte hade nollning för det såg inte kul ut. Det måste ha varit jättekallt efter att ha gjort armhävningar i fontänen... Universitetets nollning är helt annorlunda. Ingenting förnedrande för nollan alls. Synd att folk misstar gymnasienollning för universitetsnollning vilket har gett det senare dåligt rykte.
 
Här är en förlovningspresent vi fick av Åsa och PG. Tack så mycket! Vi ska försöka ta hand om den och vår kärlek!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0