Cykeltur till Tinnerö Eklandskap

I söndags ville jag ut och hitta på något men visste inte riktigt vad. Det slutade med att vi cyklade mot stan, kom in på en okänd väg och hittade en skylt om att vi var i ett naturreservat, Tinnerö Eklandskap.


Vi började längst upp till vänster (bredvid skalbaggen) och tog oss hela vägen ner till sjön. Sedan cyklade vi en annan väg tillbaka. Allt som allt cyklade vi runt i två timmar och fick ganska ömma bakdelar.


Naturreservatet är tydligen en betesmark för kor och vi såg den här fina varning för ko-skylten. Först trodde jag att det stod färisk på den andra skylten, dvs risk för att fä dyker upp men egentligen står det färist vilket jag tror är den där randiga markhindret ni kan se på vänster sida av fotot. Det är ganska stort mellanrum mellan stängerna så kor kan inte korsa den.


Jag bad Jakob posera som en tjur men han var inte så entusiastisk.


Synd att löven inte slagit ut än. Det blir nog mycket finare här på sommaren.


Så här såg det ut där vi cyklade. Ganska fint va!


Vid sjön fanns det svanar och änder. Samt ganska många pensionärer.


Jag tyckte att det var jättefint där skogen och vattnet möttes. Det var lite fantasykänsla.


Det fanns en bro som ledde ut till en utsikts-/sittplats en bit ut i sjön. Jag gillar broar.

Vi ska tillbaka dit den 29 april för då är det vårsläpp. Det betyder att de släpper ut kor och kalvar på bete och jag har hört att djuren blir helt euforiska då. Ska bli kul att se.


Kommentarer
Postat av: Anna

Tack Helena! :) Hoppas att Jakob pratade med dig om fjädrarna, om han inte kommer upp så skickar jag ner dem med en liten tutorial hur du får i dem i håret. :)

2012-04-26 @ 10:30:43
URL: http://mrhandsome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0