Tada!


Som ni kan se på bilden så är det nässelfjärilar vi har!

Nej, vi har inte smugglat hem fjärilar från fjärilshuset.^^
Jag hittade dem i korridoren för några dagar sedan och tog med dem in för att de såg trötta och hungriga ut. De har fått bo i badrummet och fått sirapsvatten och clementiner att äta.
Jag tittade dock upp nässelfjärilar på nätet idag och det visar sig att de ska gå i ide snart och att de då behöver någonstans torrt och svalt, dvs inte badrummet. Så imorgon ska jag flytta dem till ett skåp. Ni får påminna mig om att släppa ut dem när det blir vår.


Kommentarer
Postat av: Jenny

I'm sorry but..ryser när jag ser bilden. Insekter o jag går verkligen inte ihop..även de som klassas som "fina" ^^;

2011-10-08 @ 21:54:00
Postat av: Helena

hehe jo den här är ju ganska fin men kanske lite för hårig

2011-10-09 @ 00:24:51
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0