Färgat håret

Nu har jag gjort det! Jag köpte en bubbelhårfärg från Liese i färgen Sweet Apricot på e-bay för ca 110 kr.


Anledningen till att jag valde Liese är för att man inte behöver bleka håret först utan kan färga direkt. Dessutom såg det kul ut i instruktionsvideon.

Jag hade först tänkt färga själv men det luktade ganska illa till en början så att ögonen sved och jag kunde inte se om skummet fördelades jämt där bak så Jakob hjälpte till. Allt som allt tog det nog en timme.


Det kom inte alls lika mycket skum som i instruktionsvideon men håret höll sig uppe i alla fall. En varning: eftersom man har upp allt hår mitt på huvudet så blir håret där mer färgat än resten. Vet inte riktigt hur man ska göra något åt det. Varför måste man ens ha upp allt hår på huvudet? Det kanske fungerar bättre om man låter håret ligga som vanligt.

Nu till resultatet då.


Det syns inte så mycket när jag är inomhus.



Men i solljus ser det ut såhär! Det är ganska stor skillnad men som sagt så blev det mest färg mitt på huvudet och lite mindre neråt axlarna.


När jag inte står i direkt solljus. Jag är ganska tunnhårig ser jag förresten...

Allt som allt är jag nöjd men jag trodde att det skulle bli större skillnad. Det var inte alls jobbigt att färga (kanske för att Jakob gjorde det hehe) men det luktade väldigt starkt i början.

Kommentarer
Postat av: b

Det blev ju jättefint :O jag hörde från andra att det också blir mindre färgat vid topparna om man har långt och mycket hår. så man skulle börja vid topparna och sen till sist sätta på toppen av huvudet.



gillar dina nya glasögon också btw! :)

2011-05-20 @ 20:18:23
Postat av: Helena

Tack! Ska bli kul att se hur det blir på dig! Du får försöka med att börja vid topparna. Det ser ju mer naturligt ut om det är mer färg där när håret växer också.

2011-05-22 @ 21:13:42
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0