Göteborgsweekend

Den här helgen var Jakob och jag och hälsade på min kompis Sofia och hennes pojkvän Anton i Göteborg. Sofia och jag har planerat detta i evigheter, vi hade aldrig träffat varandras pojkvänner trots att både Jakob och jag och Sofia och Anton varit ihop länge. Så i fredags åkte vi ner och det var verkligen skönt att komma ifrån Linköping och rutinerna lite. Jakob och jag blir gulligare då vi reser hehe

Väl framme på fredag kväll så fikade vi hemma hos dem och såg en film på TV samtidigt som vi lärde känna varandra.

På lördagen åkte vi till ett konstmuseum. Det finns så mycket (gratis) att göra i Göteborg jämfört med Linköping! Jag vill också bo i en stor stad! Efter det så åt vi lunch på ett japanskt ställe, jag fick äta udon som jag saknat sedan Japan. Sedan begav vi oss till ScienceFiction bokhandeln, det som Jakob sett fram emot mest under resan och tittade runt. Efter det var det dags för fika. Vi åt en jättegod björnbärspaj! Mums!


Här är en bild på Sofia och mig.

På kvällen lagade de en jättegod stek med whiskeysås men typiskt nog tog vi inga bilder... Vi hade tänkt göra den steken åt Åsa när hon skulle ha kommit och hälsat på nu till helgen men tyvärr blir besöket inte av så vi får spara det till en annan gång.

Efter maten så spelade vi ett spel till sent på natten vilket jag vann hehe För övrigt spelade vi många partier Fluxx också och jag vann nästan alla gånger. Jag hade en winning streak!

På söndagen tog vi det lite lugnt innan det var dags för oss att åka hem. Det ska bli kul att ha dem på besök i Linköping någon gång!






Kommentarer
Postat av: Åsa

Åh, så synd att jag missade den...

2011-03-13 @ 07:06:19
Postat av: Helena

Ja det var synd. Men du är välkommen när som helst och då kan vi göra massa gott!

2011-03-13 @ 09:46:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0