Sommaren är underbar!

Det är så fint väder nu och Jakob och jag har börjat gå på promenader som vi annars aldrig gör. Igår identifierade vi en lind och idag hittade vi vinbär och kungsmynta. När vi var på väg hem såg vi att det låg en kvarglömd fotboll på fotbollsplanen så vi lånade den och spelade lite. Jakob stod i mål och jag skulle skjuta men min ballerinasko råkade åka av och träffa honom i pannan hehe. Fullträff!

Igår lagade jag en korvgryta och använde vår egenodlade persilja och oregano. Det kändes bra. Vi har också väldigt mycket basilika. Kanske gör vi pesto.

Nu har jag precis cyklat hem från biblioteket och är alldeles svettig. Min dagliga träning avklarad! Jag håller på och läser Maud Mangolds "Landet innanför" som Anna rekommenderade. Den är bra!

Nu ska Jakob laga ugnspannkaka till middag!

Kommentarer
Postat av: anna.

åh, visst är den bra! :)

2011-06-30 @ 08:26:07
URL: http://birdwings.blogg.se/
Postat av: Helena

ja! tack för rekommendationen ^^

2011-06-30 @ 22:35:09
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0