Midsommar är över

Igår kom jag hem till en ren och fin lägenhet med levande växter efter att ha varit två veckor i Helsingborg. Efter att ha ätit middag såg vi på Ghiblis Karigurashi no Arrietty (The borrower Arrietty). Den var en av de bättre Ghiblifilmerna tyckte jag. Se den!

Sen imorse så bråkade vi och jag stormade ut. Efter en stund hittade Jakob mig och vi löste det. Jag åkte iväg till Tornby för att handla och Jakob spelar Magic. I Tornby köpte jag en mortel, solcreme och en insektsätande växt. Det behövs verkligen hemma hos oss.

Lite bilder då!


Betty och jag gjorde efterrätt. Massa bär och frukt med chokladtopping, in i ugnen en stund. Serveras med glass.


På Netto fanns denna dricka. Vi köpte den för den snygga flaskan men den smakade faktiskt gott. Precis som kinesisk lemon tea.


Till det testade vi ölkorv. Det har jag alltid velat testa men inte riktigt vågat för jag vet inte om jag kan äta hela själv men eftersom vi var två så gick den ner. Smakade som fettig chorizo.


Mamma köpte den här växten och sen höll hon på att leka med den (peta på "munnarna" för att se om de skulle stängas, vilket de gjorde) medan jag och Betty försökte fånga flugor till den. Nu har jag köpt en likadan till mig och Jakob för...


...det här fanns i vårt kök. Urk. Alla de svarta små prickarna är miniflugor som bor i blomjord. Så många döda men ändå var det en hel svärm kvar som härjar bland torkstället.


Jag hittade också den här i köket. Jakob hade glömt bort en matlåda jag vet inte hur länge. Fläckarna är mögel... Han får diska!


Jag åt lunch på IKEA. Ganska skönt att gå ut själv och äta ute själv. Känner mig vuxen hehe


På Plantagen sålde de förutom flugfällor också paprika. Är det så de växer!


Kommentarer
Postat av: b

fyfan för flugorna.. det finns en sprej man kan köpa som man sprejar på blommorna/blomjorden som gör att inga flugor "föds"/kommer. fast jag vet inte vad den heter ..

2011-06-27 @ 12:59:58
Postat av: Helena

tack för tipset! jag tyckte nästan möglet var äckligare dock...

2011-06-28 @ 00:00:08
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0