Planer för framtiden

I söndags hade Jakob och jag en shoppingdejt. Först var vi på IKEA och köpte två plastbeållare. Ni får se vad de är till lite längre ner. Sedan gick vi till Siba, Sveriges version av game center och det är gratis! Vi spelade lite Gran Turismo och Guitar Hero och Jakob tog lite gratis kaffe. Efter det handlade vi på Maxi. Jag fick bland annat bära på 2,5 kg saft och 3 kg krossade tomater. Vårt slutliga mål var Plantagen där vi köpte jord och växtnäring.


Jag och Jakob ska börja odla egna kryddor. Vi tävlar om vem som kommer att odla de finaste växterna! Det här är mitt "grönsaksland". Jag har dill, persilja, basilika, citron och avokado.


Sedan har vi också tulpanlökar som jag köpte för länge sedan. De har grott lite av sig själva i sin påse och nu har de äntligen fått komma i lite jord.


Slutligen så köpte vi lite krasse också för det är enkelt att odla och går snabbt!


Jag har dragit igång mitt intresse för bakning och försöker göra något kanske två gånger i veckan. Hittills har jag gjort maränger, scones hos en kompis, wienerbröd, björnbärspaj och de petit choux som är ovan. Jag vill testa att göra hallonsuffle snart!

När det gäller planer för mig och Jakob har vi två grejer. Ett är att bygga klart pysslet som vi har haft stående i ett halvår snart. Nummer två är att lära Jakob kantonesiska. Nu när vi har varit ihop ett tag så kanske jag ska börja ta oss seriöst (hehe) och ta vårt förhållande till nästa steg.

Hittills har vi tittat lite på HK-serier men de är inte så bra... Har ni några tips på HK-serier som utspelar sig i modern tid, som inte är för löjliga och det viktigaste, har engelsk undertext så kan ni väl hojta till!
Annars håller Jakob på att ladda ner min all time favorite HK-serie The New Heavenly Sword and Dragon Saber från 1986 med undertext! Så den ska vi kolla på. Jag har den förresten på DVD men utan text om någon vill låna. Det är en klassiker!


Mo Kei, killhuvudrollen är så cool!

Kommentarer
Postat av: Yin m

1: pussel, med u.

2: d-addicts har kanto med sub, välj de med sub samt poppis... fast enligt mig är väl de mesta skräp. Enklast är väl o hitta umgänge o umgås med

2011-01-25 @ 19:14:45
Postat av: Helena

1: noterat!

2: just nu kollar vi på azdrama, där har de streaming

kanske ska sätta upp en annons om kantoneser, jag känner bara till en enda kantones i Linköping förutom mig...

2011-01-26 @ 13:19:34
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Nathalie

kwan och jag kollade på en serie för ett tag sen. Condor heroes fast version mycket nyare än TVB's. Den var subbat till kantonesiska men hade engelsk undertext. Niklas har också sett den :)

2011-01-26 @ 17:23:51
Postat av: Anna

GAHH blir så hungrig av att se på petit choux bilderna hahha. De blev betydligt bättre än dem vi hade på nyår :p

2011-01-26 @ 17:55:59
Postat av: Helena

Nathalie: Tack för tipset! Ska kolla upp det.



Anna: hehe jag gjorde mycket mindre versioner än de vi hade på nyår. Mina var goda men faktiskt lite torra så nästa gång ska jag göra dem större.

2011-01-28 @ 15:59:24
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0