Budget under januari månad

Tänkte visa er hur vi spenderar pengar under en månad. Jag läste i tidningen igår att en normal students månadsutgift går på 9000kr och att CSN-pengarna därför inte räcker. Men det går faktikst att leva två på en CSN-utbetalning. Det är jag och Jakob levande bevis på hehe. Jag undrar verkligen hur vanliga studenter spenderar pengar...
Fast med det sagt så tycker jag att bidragen och lånet från CSN är jättebra och inte ska sänkas, det är alltid bra att ha lite i buffert.


Det blåa är mina nöjesutgifter. Jakob har inga sådana för hans nöjen är gratis vilket är jättebra!
De orangea är lyxartiklar som man egentligen inte behöver. Rött är present och gult är mat. Ni kanske ser att det inte finns så mycket på gult men det är inte att vi svälter oss. Mat handlas också med pengar från hyrespotten eftersom hyran är under 6000kr och dessutom får vi bostadsbidrag.
Sammanlagt blev det 8231kr på januari månad.

Kommentarer
Postat av: Jenny

9000kr är jättemkt, man kan absolut klara sig på mindre. Deras "normala" studenter kanske är sådana som festar o dricker mkt eller äter mkt ute för att de inte orkar laga mat. Jag klarade mig på klart mindre (när jag bodde ensam) o jag har bara bidragsdelen.

2011-02-11 @ 00:01:00
Postat av: Helena

Jag tycker också att 9000 är mycket pengar. Är det en rättighet att festa och äta ute? Konstigt att man får pengar till sådant. I och för sig är det mesta ett lån så man måste ju betala tillbaka...

2011-02-12 @ 12:19:56
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0