Skönt att vara hemma!

Nu har jag varit hemma i 3 dagar och det känns nästan som om jag aldrig varit borta.

I onsdags så kom jag till Helsingborg halv sju och Betty hade stannat efter skolan för att möta upp mig. Hon gick omkring i stan i flera timmar, så snäll syster jag har.
Vi åkte hem och åt middag och sedan satt vi och snackade större delen av kvällen. Mamma hade flyttat upp en stor tygkasse, fylld med mina kläder från källaren, jag fattar inte hur hon orkade bära den, så snäll mamma!
Jag hann också plocka ut lite av det som jag ska ha med mig hem och tog på mig en varm och skön pyjamas.
Lade mig vid 23 för Betty hade skola nästa dag men istället för att sova så stannade jag uppe och läste Hypnotisören av Lars Kepler. Den är spännande.

På torsdagen gick jag upp ganska tidigt och sedan åkte mamma och jag till Väla för att hitta en resväska åt Betty och för att köpa en extern hårddisk. När vi kom hem så hjälpte jag till med att plocka groddar. På kvällen kom Anna och Jenny och vi kollade på film och åt en massa glass, godis och chips. Så kul att vara med dem igen!
När de hade gått hem så stannade jag uppe och läste ut boken. Den är bra!

Idag har jag gjort lite läxa och försökt vara en bra syster. Betty läser nämligen japanska och har min gamla lärare så jag tog mig till Olympiaskolan lagom till deras lektion var slut och gick in och hälsade på. Yumiko kom faktiskt ihåg mig (det var ändå 5 år sedan) eller så var hon bara snäll hehe
Hur som helst så bad hon mig komma till lektionen nästa gång jag kommer ner för att berätta om att läsa utomlands. Hon berättade också om Köpenhamns cherry blossom-festival. Låter kul!
Efter det gick Betty och jag runt på stan för att köpa födelsedagspresent till mamma och Jenny. När Betty åkte till hemspråket så fortsatte jag gå och då hände en sak. Jag var inne på Bokia och precis när jag kommer in så är det två killar som råkar välta lite grejer, de verkade lite hypade men jag tänkte inte så mycket på det. När killarna precis skulle gå ut genom dörren så är det en av butiksbiträdena som ropar på dem. "Hallå där, stanna. Ni har inte betalt för de två pennorna du har i fickan. En röd och en blå!". Killarna försökte neka lite men hon hotade med att kalla på väktaren så då tog den ena killen fram pennorna. Sedan fick de gå därifrån.
Jag tyckte det var jättebra att hon som jobbade vågade konfrontera dem (fast det kanske man måste om man jobbar...) och jag hoppas att killarna aldrig gör om det.

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli tio för då ska jag ut till Knutpunkten och hämta Jakob!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0