Ett mysterium

Att min cykel har gått sönder tre gånger på en vecka trots att jag, händiga Helena, fixat den är visserligen ett mysterium men det jag tänkte dela med er gäller något annat.

Någon (eller något) lägger små bitar av blå matta på min pakethållare!

Det började förra veckan då jag en morgon som vanligt skulle cykla till skolan. Jag lade märke till en lite blå rektangel som någon satt fast på min pakethållare. Det konstiga var att den passade perfekt där den låg mellan bakre kanten och fjädrarna på pakethållaren. Jag tänkte inte så mycket på det utan cyklade iväg. När jag kom hem igen på kvällen märkte jag att mattbiten ramlat av.

Några dagar senare hoppade kedjan av så jag tog in cykeln inomhus för att fixa den. Nästa dag när jag skulle iväg så låg det en ny, större mattbit på min pakethållare.



Det jag vet är att det är någon som har nyckel in till vårt hus och att personen gillar att dekorera min cykel! Men varför? Har ni någon idé?

Kommentarer
Postat av: yin

creepy, as hell.

2010-10-06 @ 10:14:01
Postat av: Helena

du skrämmer upp mig! jag tyckte bara att det var lite mystiskt... eeek tänk så är det någon läskig!!!

2010-10-06 @ 14:40:36
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahha, det är väl nån kul studentprank eller så är det nån av dina kompisar som har kul. I värsta fall är det någon galning som har blivit besatt av dig och lämnar gåvor i form av en sönderskuren matta ^^

2010-10-06 @ 21:27:16
Postat av: the culprit

när jag har täckt hela din cykel.... då...DÅ!!

2010-10-07 @ 12:04:25
Postat av: Helena

Anna: känns lite för meningslöst för att vara ett studentprank, det är ingen (vad jag märkt) som står bakom hörn och skrattar när jag upptäcker mattbitarna... tror inte det är mina kompisar heller för de har inte nyckel hit.



the culprit: då täcker du hela ryd med blå matta så att jag inte hittar min cykel! jag visste det! ska installera gps på den hehe

2010-10-07 @ 12:34:17
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0