Bilddags


Så här såg plantan ut efter bara någon timme. Lite vatten gjorde den gott!


Och så här ser den ut nu. Jag dekorerade med lite rosblad.


Min mat i torsdags. Jag kom hem kl 19 och blev sugen på kyckling så tog ut några ben från frysen. Det blev hemlagad potatismos till för Jakob gillar det (jag gillar nästan pulvermos mer), men jag hade glömt bort att Jakob var på spelkväll och inte kom hem förrän kl 4 på natten... Fast på morgonen var hans del uppäten så det blev nattsnacks.


Min ljusstake! Känner mig stolt.


Jag köpte till ett kalenderljus från Hemköp. Snart är det dags att börja tända och att öppna första luckan i chokladkalendern!

Kommentarer
Postat av: b

man får inte glömma blåsa ut ljuset så att man inte låter den brinna för många dagar :O ~~ förresten, hur tillagade du kycklingen?? :) ugnen eller?

2010-11-27 @ 22:45:47
Postat av: Anna

Varför är du stolt över en ljusstake? :s

2010-11-28 @ 00:11:14
Postat av: Jakob

För att hon gjort den själv kanske?

2010-11-28 @ 09:14:57
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Helena

b: jag brukade (när jag fortfarande bodde med dig o mamma) ha ljuset tänt när jag såg på julkalendern på tv och sen när det var slut så hade dagens ljusdel brunnit upp

kycklingen smörjde jag in med mammas kycklingpulver, soja och honung och sedan hade jag det i ugnen ett bra tag för det var fruset hehe



Anna: som Jakob säger, det är för att jag har gjort den själv!



Jakob: Du har kommenterat bloggen. Inte likt dig heheh

2010-11-28 @ 10:46:14
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahah hur fan gjorde du ljusstaken?

2010-11-28 @ 17:43:57
Postat av: Helena

jag svarvade den! Den är egentligen tredelad med gängor och det tog 4 timmar fast då var vi två personer på en svarv.

2010-11-28 @ 20:25:16
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Helena

jag svarvade den! Den är egentligen tredelad med gängor och det tog 4 timmar fast då var vi två personer på en svarv.

2010-11-28 @ 20:25:42
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0