Lovdagar

Jag har hållt mig ganska upptagen under lovdagarna.
Onsdag: Tsukiji.
Torsdag: Sova ut och skaffa låda till att skicka hem paket.
Fredag: Karaoke och fixa grejer att skicka hem.
Lördag: Shopping i Harajuku och Shibuya.

Förutom att shoppa så var jag och en kompis först på en allt man kan äta pizza- och pastabuffé.



För ca 1300 yen, ungefär 100 kr så fick man under obegränsad tid äta allt man kunde. Det var så gott med pizza! Länge sedan sist hehe. Jag gillade bbq chicken-pizzan bäst, den hade kyckling, paprika, färsk tomat, lök och mango som toppingar.



Till efterrätt fanns det efterrättspizza med vanlijsås istället för tomatsås och chokladkaka, valnötter och smältande marshmallow som topping. Jättegott! Det i bakgrunden är inte en bit bränd pizza utan en squid ink-pizza, krämig och god.



Ni som känner mig vet att jag länge velat prova macarooner och idag slog jag till med en sakurasmakande macaroon från Starbucks. Krispigt yttre och kläggigt inre, väldigt sött men så mumsigt!



Till det drack jag en sakura cream frappuchino. Inte värt priset och ganska intetsmakande, men nu vet jag det!

Imorgon ska Jakob och jag ut och vandra runt lite, förhoppningsvis är det bra väder!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0