Äntligen hemma!

Resan gick mycket bättre än jag hade tänkt mig. Det började ganska bra för jag träffade en kompis på stationen så vi snackade lite innan hennes tåg kom. Mitt tåg var dock 35 min försenat.
Jag hade tur som satt med tre trevliga personer och en hund. Vi pratade och löste korsord tillsammans så fastän tåget blev sammanlagt 1 timme och 10 min sent så var det inte så dåligt.
I Lund så kom jag på ett tåg mot Helsingborg nästan direkt och det tåget tog bara 25 min (medan det på min biljett stod att det skulle ta 50). Och sedan, direkt när jag stigit av tåget så var bussen vid busshållplatsen, perfekt timing!
Nu har jag precis ätit middag och känner mig dåsig.


Festmåltiden mamma dukade upp!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh vilken tur du hade. I fredags kom jag till jobbet 90 min försent pga av snön. Ska ni 2 verkligen orka upp allt det där?

2010-12-22 @ 23:29:05
Postat av: Helena

ja jag vet! men jag hörde andra på tåget (ungdomar) som klagade och ville ha pengarna tillbaka. Jag vet i o för sig inte hur mycket de betalade men jag betalade bara sammanlagt 229kr och det tyckte jag var värt det.

Stackare som måste pendla till jobbet, men nu har väl ditt jullov också börjat!



hehe det ska räcka idag också

2010-12-23 @ 10:42:35
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0