Teknikstrul = kärleksstrul

Igår blev jag riktigt sur på Jakob och skrev till och med ett elakt sms till honom. Anledningen var för att när jag ringde där vid kl 19 så var han upptagen med att visa foton för våra inneboenden så då sa jag åt honom att ringa tillbaka när han var klar. Vid elvatiden på natten hade han fortfarande inte hört av sig så då skrev jag ett sms där jag kallade honom dum osv... Då ringde han och sa att han visst hade ringt, två gånger till och med och att jag skulle få telefonloggarna om jag ville det. Trots det så blev jag sur och la på. Dels att han ringer så sent, Betty och mamma hade ju redan gått och lagt sig så jag kunde inte prata, dels lät det som om jag inte kunde ta hans ord på det utan att han var tvungen att bevisa sig med telefonlogg!

Hur som helst så blev jag väldigt upprörd när jag trodde att han hade glömt bort mig för nästan alla gånger jag har ringt honom på sistone så har han varit upptagen med att spela spel och inte kunnat prata och han är jättedålig på att svara på sms. Ursäkten är att: "jag svarar inte på sms, det vet du"!

Innan jag lade mig så skickade jag dock ett sms där jag frågade om vi inte kunde prata mer imorgon. Jag och Jakob har en sorts överenskommelse att inte lägga oss osams. Efter att han hade svarat på det sms:et så kändes det bättre och idag har vi pratat om det.

Det verkar vara något fel på hans telefon för förutom att när han ringde så kom det inga signaler utan gick direkt till mitt talsvar (som jag aldrig använder) så ibland när han pratar i telefon så kopplas samtalet bort. Vi vet att det inte är min telefon eftersom det med att samtalet kopplas bort har hänt när han pratat med andra också.

Jag undrar om inte han borde skicka in sin telefon på reparation men då hinner han nog inte få tillbaka den innan vi åker till Japan.

Det här känns lite privat att skriva om men samtidigt är det väldigt skönt att skriva av sig. Nu får ni en annan bild av vårt förhållande, det är inte bara fira månadsdagar och gå på dejt hehe..

Till Jakob: Du får gärna skriva ett eget inlägg om det här eller kommentera om du känner att texten är vinklad hehe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0