mp3




Valet står just nu mellan dessa två mediaspelare. Ingen av dem är rosa men som sagt, det finns viktigare saker än utseendet. Den till vänster är Dmtech Media Touch MP-409 från Expert. Och den till höger är Zap SR25 från Teknikmagasinet.

Båda är 4 Gb och klarar av de flesta format samt har radio.

Den från Expert kostar 669kr men då har den touchscreen, inbyggda högtalare och 2,8 tums skärm. Dessutom kan man spela avi-filer och titta på foton. Frågan är om jag behöver titta på film i min mp3-spelare, det kan jag ju lika gärna göra på min ds.

Den från Teknikmagasinet kostar bara 400kr och verkar klara av det som en mp3-spelare behöver. Den verkar också mindre och smidigare än den från Expert. En nackdel kan vara att den endast går att ladda genom usb och jag alltid brukar komma på att jag behöver ladda när jag redan har stängt av datorn och ska lägga mig. Kan man ladda genom usb utan att datorn är på? Man kan dock köpa till väggkontaktsladdare för 99kr.

Den störta frågan är dock följande:
Ska jag inte köpa en mp3-spelare i Japan istället?


Kommentarer
Postat av: bettan

tycker du borde köpa i japan isåfall men ska inte vi betala? skickar yen i posten kiihihih.

2009-09-01 @ 20:40:42
Postat av: Helena

undrar dock om japanska mp3-spelare fungerar i sverige, med el och så?

2009-09-01 @ 22:49:51
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0