Imorgon bär det av!

Nu äntligen har jag börjat fatta att vi verkligen ska åka. Det har känts ganska overkligt fram tills nu eftersom vi har haft så mycket att göra med att fixa Marys 80-årsfest som blev väldigt lyckad och efter det så bävade jag lite inför att åka till Stockholm och träffa Jakobs pappa men nu är allt det avklarat och det är packning som gäller (igen).

Jag vet inte vad jag ska skriva. Börjar väl med lördagen.

På lördagen åt jag 3 surströmmingsfiléer och en hel. Det var jättegott! Nästa år ska jag köpa en burk och bjuda mina kusiner så får de testa hehe. Förutom surströmming så fanns det också en jättegod italiensk buffé och till efterrätt så var det tårta och sen ostbricka.

Igår åkte Jakob, jag, David och hans flickvän Annelie till Stockholm för att hämta våra pass och för att hälsa på deras pappa och hans familj. Det var nog inte så kul för Annelie för allt vi gjorde var att gå runt och leta efter ambassaden och sen gå runt för att hitta en bank att växla pengar i. Det slutade med att vi var tvungna att gå till ett växlingskontor för ingen bank hade yen inne. Mitt förtroende för Jakob sjunker lite till... Hur kan killar låta så självsäkra på saker som de inte alls har koll på?! Nåja, jag ska få ett par örhängen av honom som plåster på såren så jag är väl nöjd ändå hehe.

Jakobs pappa var trevlig och rolig. Hans småsyskon var helt fantastiska. De dansade balett och hade sig och lillebrodern spelade lite på pianot för oss.

Under dagen så råkade vi ut för 3 nära-döden-upplevelser. Den första inträffade på motorvägen till Stockholm. I ytterfilen där man ska köra snabbt och köra om folk fanns det en röd bil vars förare satt och dagdrömde. Bilen efter ville köra förbi och istället för att gasa på och köra framåt så bromsade den röda bilen in för att köra in bakom en lastbil i den långsammare filen. Det ledde till att bilen som ville köra om fick bromsa och vår bil var alldeles bakom den. Som tur så krockade vi inte.

Den andra saken som hände var att vi fastnade i Jakobs pappas hiss under 40 minuter. Ok, det var kanske inte riktigt en nära-döden-upplevelse men inte något vanligt heller. Det var vårt eget fel dock att vi fastnade för David och Jakob började hoppa i hissen på vägen upp för att vara roliga och då ville jag också hoppa men det gjorde så att hissen fastnade och vi fick vänta på reparatören. Stackars blombudet som kom efter oss och skulle till översta våningen...

Den tredje händelsen var vid ett övergångsställe mitt i Stockholm. Det blev precis rött ljus när vi skulle gå över gatan men vi höll på att prata och tänkte inte på det. Sen kom en bil rusandes och Jakob ryckte in mig mot trottoaren. Vi fick en sur blick av kvinnan som körde...

Tillbaka till verkligheten. Snart blir det Porterstek till middag och sen en hallonpaj som jag och jakob bakar. Hallon mognar snabbt för vi plockade de här hallonen på samma buske som vi rensade förra veckan.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag fattar inte varför killar låta så himla självsäkra när de inte alls är säkra på saken. Sen när de har fel så vägra de erkänna att de har sagt det.

Lol, hoppade ni sönder en hiss haha. Ni blev iaf inte fast i hissen med 5 stora sopsäckar och 6kg lammkött som jag har blivit. :p

2009-09-29 @ 18:03:32
URL: http://sephchan.blogg.se/
Postat av: Jenny

祝你地一路順風啦! Kommer att sakna dig men vi ses snart ^_~

2009-09-30 @ 00:03:33
Postat av: Anna

Ska du till japan också jenny?

2009-09-30 @ 18:19:21
Postat av: Jenny

Inte till jul..då blir det nog nån gång på våren. Kommer iaf att hälsa på henne i Japan nån gg.

2009-09-30 @ 21:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0