God morgon från soliga Tierp!

Nu är Jakob och jag omlokaliserade till Tierp. PG och David hjälpte oss att flytta (nästan) allt vi hade  till deras enorma garage där alla våra möbler och annat knappt fyller upp ett av hörnen. Det var verkligen jättesnällt av dem att köra hela vägen till Linköping, hjälpa oss att flytta, köra hela vägen hem och sedan hjälpa oss att lasta av allt igen. Jag kan säga att jag hade träningsvärk i armarna dagen efter hehe. Tack PG och David!

I Tierp har jag hittills hunnit med att sjunga Singstar med David, Jakob och Anna (och förlorat rejält), spelat Magic med David och Jakob, spelat biljard med PG och Jakob och gått promenader med Lita och Thea.

Vi har även besökt Mary där vi blev bjudna på lunch och sen dansade lite till musiken från hennes kassettband. Anna har visat mig lite mer om hur kameran fungerar och vad man ska tänka på när man fotograferar och sen halvgick/skjutsade hon mig på en cykel till konsum där vi köpte en massa godsaker. Vi två har också tittat på en film baserad på en riktig historia som handlade om Andy Warhol och hans musa Edie Sedgwicks tragiska liv.

David har varit jättesnäll och trevlig, frågar om vi ska hitta på grejer, hjälper mig att känna mig hemma, lärt mig spela lite gitarr osv. Jag undrar om Jakob kommer att vara lika trevlig mot Davids flickvän? Hoppas verkligen det men om jag känner Jakob rätt så har han en tendens att kläcka lite elaka/grova skämt och vara ganska rak på sak.

Idag ska jag plocka hallon och sen får vi se vad som händer. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: betty

låter som om du har haft det jättetrevligt!! jag och mamma saknar dig och hoppas nu det går bra på resorna!!! glöm inte att blogga i Japan! <3

2009-09-23 @ 17:37:02
Postat av: Helena

Jag saknar er också! Ska blogga från Japan när jag har fått allt att fungera.

2009-09-25 @ 09:57:45
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej!

Hallonpajen blev jättegod!

2009-09-28 @ 19:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0