Dagarna går

I förrgår kom jag hem till Linköping och då hade Jakob och jag bestämt oss för att passa på att gå till Expert och titta på systemkameror medan vi ändå var i stan. Väl där så köpte vi en kamera! Ja...
Förutom kamera fick vi hem en 18-105 objektiv, linsskydd, 8 Gb minne och en Nikonväska. Förutom att få minnet och väskan för halva priset så fick vi 12 passfoton var på köpet. Nu är det fixat i alla fall.

Igår hade jag planerat att ta med Jakob på svampplockning i skogen men vi började lite sent så vi bestämde oss för att gå och äta först och sen plocka. Det har öppnat ett nytt sushiställe i stan så dit gick vi. Väldigt liten restaurang, ungefär som Kyoto Sushi i Helsingborg. Sushin var dock god och billig, för 95 kr fick man 15 bitar! Som man kan tänka sig så var det kineser och inte japaner som var ägare.
Efter maten så gick vi till biblioteket för att lämna en bok och för att titta i reseböcker. Jakob föreslog att vi skulle cykla runt hela Shikoku, ca 15 mil... jag vet inte om jag orkar det men vi får väl se. Om inte annat så orkar jag nog den 4 timmar långa cykelturen över bron som förbinder fastlandet med Shikoku.
När vi gick ut så mötte vi Pär! Han reser redan på måndag till Sendai. Vi sade att vi skulle komma och hälsa på där och sen resa till Hokkaido tillsammans.
På vägen hem bestämde vi oss för att vi inte orkade plcoka svamp men jag fick tag i ett lingon i alla fall!
Klockan 14.00 kom vi hem och jag sov eftermiddag till ca 17.00 då Jakob väckte mig med middag. Detta ledde till att jag inte kunde somna igår natt så idag har jag verkligen försökt och lyckats med att inte sova middag.

Idag har jag skickat iväg foton till mamma och Betty, ska säga det på telefon sen så att de inte tror att det är ett skumt paket. Just nu är Jakob på Magic-spelning och Fredrik är i skolan. Jag klädde på mig för att gå ut på promenad och hade till och med skrivit en lapp om att middagen stod i ugnen innan jag kom på att alla nycklar var upptagna. Därför får ni en uppdatering istället.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhhh systemkamera! Hur mycket kostade den? Jag och yin funderar också på att köpa en, men vi vet inte om vi ska köpa den här eller vänta tills vi är i japan.

2009-09-12 @ 09:42:16
Postat av: Helena

hou gwai ahhh!!! den kostade 10200kr! men då fick vi som sagt med allt som jag skrev ovan. Vi fick 200kr rabatt på minnet och ca 300kr rabatt på väskan, dessutom fick vi 12 passfoton var värda ca 800kr. Jag tror att kameran kanske är billigare online men vi ville/behövde få den direkt eftersom vi åker snart. Ingen aning vad såna kostar i Japan dock.

2009-09-12 @ 10:33:31
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

En systerkamera? Va dyrt!! Men bra att ha ^^. Ska ni skaffa photoshop nu när ni har en systemkamera?

2009-09-16 @ 14:23:21
Postat av: Jakob

eeee.... Kan man köpa Photoshop ...

2009-09-16 @ 14:37:50
URL: http://jakob.wp.ysektionen.se
Postat av: Helena

mmm det är dyrt men jag hoppas att vi kommer att tycka det är värt det...

2009-09-16 @ 23:57:35
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0