Nu är det jul! (i affärerna)

Jag var precis i 100yen affären och köpte små nät som ska fånga upp hår och annat i duschen så att man slipper ta bort sånt för hand utan bara kan slänga näten. Jag städade imorse och märkte att Jakob fäller hår som en hund! Jakobs varmvatten har varit borta i mer än 2 veckor och han har fått duscha hos mig. Ni kanske tror att han inte har fått tillbaka sitt varmvatten än på grund av japansk byråkrati eller något men sanningen är att Jakob på 2 veckor inte har hunnit gå till kontoret för att be dem fixa det. Igår när jag påminde honom så gick han inte för att det var för ostädat hemma hos honom... Han vill bara använda min dusch och mitt varmvatten!

Hur som helst, i 100yen affären har de redan julpyntat, eller rättare sagt, de har börjat sälja massa julsaker. För en vecka sedan var det fortfarande Halloween som gällde men nu är det tydligen dags för julen.

Den här helgen har jag tänkt stanna hemma och plugga så jag kommer att ha Skype på för de som vill snacka. Min Skype är helena_unis för de som inte vet. Skype me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0