Den sista lördagen på ett tag i Helsingborg

Idag vaknade jag kl 10 vilket är ganska tidigt jämfört med när jag vaknat resten av veckan.
Eftersom Betty igår klagade på att hon tröttnat på festivalen och att hon redan sett allt och inte ville gå mer så stämde mamma träff med sin vännina och gick med henne istället. Det betydde att jag inte gick på festivalen i dag och inte fick äta något gott från festivalen i år! Nåja, sånt är livet.


Det enda jag åt från festivalen var nachochips...

Jag och Betty målade förresten klart allt idag! Jag är så stolt över oss båda. Det här blev mitt projekt istället för att sy cosplaydräkten hehe.




Se så fint det blev! Lite tejp kvar vid taket.

Jag skadade mig tragiskt nog sista timmen innan vi blev klara. En del av min tumme är nu skinnflådd. Hehe jag som tänkte vara försiktig och inte skada mig eftersom vi är inne i rötmånaden nu... Usch bara den lilla biten gör så ont, jag kan inte ens tänka mig hur det skulle kännas att bli levande skinnflådd. Tack vare det så slapp jag diska i alla fall!

Efter att ha målat så blev jag sugen på pasta, eller egentligen blev jag sugen i går natt när jag tittade på ett japanskt matlagningsprogram. Hur som helst så kom jag på att vi hade en massa minitomater hemma som vi var tvungna hehe att äta upp så det fick bli spaghetti med tomatröra. Massa vitlök och basilika och lite chili och skinka hade vi också i. Så gott!

 Senare på kvällen gick vi till City Gross för att handla något gott. För en gångs skull så var Betty och jag inte sugna på något onyttigt utan vi bestämde oss för att köpa vaniljyoghurt, frysta björnbär, mandlar och honung. Sen såg jag att 6-pack Twixglass bara kostade 10 kr så vi tog en sån också och åt två var... hehe
Hemma så gjorde vi en nyttig efterrätt som var jättegod!


ohh just det ja, vi köpte lite marabouchoklad också...

Idag har jag varit ganska produktiv! Förutom det jag gjorde ovan så hann jag med att byta strö hos Pixie, klippa Pixies naglar och måla mina egna naglar!

Till sist en bild på Jakob. Saknar dig!


Om jag inte får se dig snart igen så kommer jag inte att känna igen dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0