Soluppgång

Klockan är 9 och jag och Jakob har precis sett på en soluppgång tillsammans. Trots att vi är på olika platser så långt ifrån varandra så kändes det nästan mer romantiskt eftersom soluppgången varade längre då den gick upp här i Helsingborg 20 minuter innan den kom upp i Tierp och vi fick prata med varandra medan vi väntade.

Soluppgång symboliserar ju att en ny dag gryr, att man börjar om från början och speciellt om det är det nya årets första soluppgång. Därför tyckte jag att det var ganska speciellt att få titta på den men egentligen kanske man inte ska vara i Sverige och göra det för här går solen inte upp förrän kl 8.40 på vintern och det känns inte som en riktig gryning. Någon gång vill jag titta på en soluppgång riktigt tidigt (tillsammans med Jakob såklart).

Jakob berättade att sådant man gör under den första dagen på det nya året, kommer man att göra under resten av året. Så vad ska alla ni göra? Det enda som är planerat för mig är tvätta kl 17.00 och äta nyårsmiddag (eftersom vi inte hann igår...). Jag bloggar nu så förhoppningsvis kanske jag bloggar lite oftare under 2009. Jag ska kolla på anime och jag antar att jag borde plugga lite i alla fall.

Ses senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0