Veckans händelser

Den här veckan har varit innehållsrik.

Min mamma blev rånad mitt på ljusa dagen. Hon skulle till min moster men blev indragen i ett soprum av två unga rånare. Som tur gick det bra och hon mår bra nu. Vad jag har fått höra av mamma så verkar polisen seriösare än vad jag trodde att de skulle vara. Jag trodde att de inte brydde sig om småbrott men tydligen så har mamma blivit "förhörd" två gånger nu varav ett av dessa var ca 3 timmar!

Det var LARM-dagar i början av veckan och Jakob jobbade där i garderoben och fikarummet. Jag hade tyvärr fyllda skoldagar så det blev inte så mycket att gå runt och titta. Dock hade jag en halvtimmes håla en av dagarna, råkade stöta i hop med Jenny och hennes kompis, deltog i en tävling för att bygga högsta tornet av klossar och vi vann! Jag undrar vad priset är.

Jakob har klippt sig superkort! Jag vet att det är praktiskt och det är snyggt men han var mycket sötare i rufsigt lockigt hår!!

PG skulle komma hit idag och gå på Whiskyexpo men tyvärr var han upptagen. Jättesynd. Vi får gå på sakeprovning när ni kommer till Japan istället! Då kan jag också hänga med och prova alla snacks de har hehe.

Jakobs barndomsvän Hannes kommer på besök idag. Kanske kan jag få lite juicy info om hur Jakob var när han var ung hehe.

Jag har äntligen fått sushi! Jag köpte ingredienserna i går och idag när jag kommit hem från skolan lagade jag. Det tog många timmar för jag började inte äta förrän ca kl 20.00! 18 bitar senare är jag mätt och glad!

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: ANna

hehe, jag lagade oxå sushi :p

2009-02-07 @ 09:36:22
Postat av: Helena

mmm sushi är gott, även till frukost hehe

2009-02-07 @ 12:08:56
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0