Intygsjakt

Idag har jag försökt få tag på ett intyg om att de kurser som jag ska läsa i Japan kommer att kunna tillgodoräknas här i Sverige. Intyget behöver jag för att ansöka om stipendier. Efter att ha mailat utbildningsledaren som sade att det var studentcentrums ansvar så gick jag dit.
Där sa de att någon först skulle sätta in ett intyg i databasen, annars kunde de inte ge mig ett. Det lät vettigt så jag gick till utbildningsledaren.
Hon sa att hon inte kunde godkänna kurserna jag hade kollat upp eftersom det inte är säkert att jag kommer att få läsa dem i Japan, de kan ha utgått eller något annat när jag väl kommer dit.
Ok, då tänker jag att jag får skriva ett eget intyg om att det förmodligen kan tillgodoräknas eftersom det är ett obligatoriskt utlandsår.
När jag kommer hem får jag reda på av Jakob att Pär har fått ett intyg av fakultetssamordnaren...

Något bra med att jag gick till utbildningsledaren är att jag fick reda på att 1 japanskt poäng är ca 2,5 svenska högskolepoäng. Bra att veta när man planerar vilka kurser man ska läsa. Hon sade också att det inte är viktigt på poänget hur mycket man läser så trots att jag egentligen ska läsa ex. 6 poäng projektledning så räcker det med 2 japanska poäng av det.
Jag fick också reda på att jag inte behöver skicka in en lista på vilka kurser jag ska läsa i Japan till någon i Sverige innan jag åker utan att jag ska välja allt där.

That's it. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anna

det låter jobbigt när man behöver jaga efter personer som inte vet grejer :p

2009-02-17 @ 17:59:58
Postat av: Anna

Du boirde förresten uppdaterar oftare!

2009-02-17 @ 18:00:15
Postat av: Anna

Du som kan japanska, hur uttalar man det här:

ダウルエッジボーイ?

2009-02-19 @ 20:55:24
Postat av: Helena

dauruejjiboi= dau ru edge boy?

vad betyder det?

2009-02-21 @ 23:26:27
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är en låttitel

2009-02-22 @ 19:20:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0