GOD JUL!

God Jul och Gott Nytt År allihopa!

Igår var det första julaftonen jag firat i Japan och också första julaftonen jag cyklat till skolan för att lämna in en läxa. Jag var alltså uppe tidigt igår för efter skolan så mötte Jakob och jag upp Anna och Yin för att äta sushi till lunch hehe, man kan väl jämföra det med sill...

Efter lunchen visade vi dem runt lite i Inage och hur vi bodde, vi gjorde också sista-minutens julkappshandlanden. Sen mötte vi mamma, Betty och Camilla på stationen och åt en 12-rätters köttmiddag. Så gott! Efter det var det karaokedags. Dit kom också en av mina kompisar. En väldig bra kväll som skulle varit perfekt om inte jag fått huvudvärk under karaokesjungandet (nej det var ingen som sjöng såå dåligt hehhe). Huvudvärken varade ända till kl 12 idag då jag vaknade men jag trodde att det skulle bli bättre så jag och Jakob gick ut för lunch. Det blev inte bättre. Efter lunchen när vi skulle gå hem så var jag så yr och borta. Jag lade mig direkt och sov ända till kl 18. Så har min juldag varit hehe. Nu känns det bättre men jag måste göra läxor...

Sverige är ändå ett bra land där men verkligen är ledig under loven och inte måste göra massa läxor!

Kommentarer
Postat av: Japan-Jens

Har följt din blogg ett tag nu och tänkte att jag skulle skriva en liten kommentar. Är väldigt laddad inför att börja plugga vid Chiba vilket gör din & Jakobs blogg extra rolig att läsa. Man känner sig lite efter som läste basåret & var i Niigata med er men åker ett år senare :)



Verkar som du verkligen uppskattar maten och att det är en stor grej ^_^ Själv längtar jag efter att äta Ramen, Kaiten-Sushi & Karee hela dagarna igen. Så mycket godare (& nyttigare!) mat i Japan än den här i Sverige, även om julmaten som vi äter nu inte är dum :)



Vill väldigt gärna höras lite om vilka kurser ni läser, hur allting funkar på Campus & vad jag kan köpa för grejer av er som ni kan lämna kvar :) Min plan är att åka till Japan redan i slutet på Juli 2010 men då kanske ni har åkt hem?



Vi hörs & God Jul & Gott Nytt År!!



/Samuel

2009-12-25 @ 12:02:33
URL: http://www.monkeygames.se
Postat av: Helena

God jul och gott nytt år!



Vad kul att du ska komma till Chiba! Inage är ett fint ställe och universitetet är också bra.

Maten är såklart god men förhoppningsvis billigare tills när du kommer hit hehe.



Angående kurser så läser jag just nu en som kanske motsvarar CAD, en som borde motsvara Konstruktionsmaterial och en kurs i Reglerteknik. Får se vad som kommer efter februari. När det gäller japanska så kommer men in i en level baserad på resultatet från placeringsprovet. Oavsett vilken level så är det ca 1 lektion per dag.



Vet du vem mer som ska till Chiba? Jag tänkte sälja mina grejer och Jakob tror att han ska sälja så det ordnar sig nog. Vi kanske ses i Japan om du kommer redan i juli för vi borde inte åka hem förrän i augusti.



Ha det så bra så hörs vi!

2009-12-26 @ 16:49:36
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0