Saker att ha med till Japan

  • Marabouchoklad och kexchoklad. Man måste dela med sig av det goda!
  • Te! Hoppas jag inte blir tagen i tullen pga innehav av drogliknande substanser...
  • Tekula! Det finns säkert i Japan men det är bäst att vara förberedd.
  • Makrill på tub? kanske, det är gott till frukost. Jag gillar fisk!
  • Surströmming, för att visa den svenska kulturen och kanske skrämma några japaner hehe
  • Bilder på mamma och Betty!
  • Kudden! Den har jag haft så länge så den är alldeles platt, dvs tar inte mycket plats!
  • DS-en med japanska program så jag kan slå upp grejer.
  • Adresser och mailadresser till kompisar.
  • Svenskt kaffe som present? Kanske sånt där man bara häller vatten på så blir det enklast för japanerna.
  • Medicinväskan är livsnödvändig!
  • Hjortronsylt som present men jag har inte hittat en snygg förpackad och billig burk än.
  • Optimeringsboken. Ahh! Den har jag ju redan sålt!!
  • Polkagrisgodis, jag har köpt två polkagrisrosor.
  • Hårnålar. Någon gång ska jag väl få användning för dem!
  • Solglasögon, de har dock inte samma styrka som mina nuvarande glasögon, får se hur det går.
  • Konservöppnare. Bra att ha om man inte hittar en direkt i Japan.
  • Tvål och schampo så att vi kan duscha första natten i Japan.
  • Diverse souvenirer, dalahäst som kylskåpsmagnet, prydnadsmidsommarstång osv.
Vad har jag glömt? Jo, kläder, pengar, pass och viktiga papper och sånt ska jag också ha med mig hehe. Skriv i kommentarerna om ni kommer på något annat.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag är ganska säker på att all kött inkl fisk är förbjudet att ta med sig utomlands. Men ni kan ju chansa :p



Ta med mig också :p

2009-08-23 @ 11:32:05
Postat av: Helena

äsch förbjudet och förbjudet, bara surströmmingsburken inte läcker så att folk känner doften så borde det väl vara ok hehe



Vi kan ta med dig om du går ner i vikt till 20 kg för jag tror det är vår begränsning hehe

2009-08-23 @ 11:53:37
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Wei

Jag tror att du kan hitta mkt gulligare hårnålare i Japan ^^

Jag funderar på att ta med mig nålar och tråd, ifall om det behövs...

Vad har du tänkt att ha i medicinväska?



Kram

2009-08-26 @ 21:22:23
Postat av: Helena

nål och tråd kan vara bra och ha, tack för tipset!

I medicinväskan har mamma packat allt från förkylningsmedicin och magmedicin till plåster och myggmedel. Allt möjligt hehe

2009-08-27 @ 12:15:36
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0