Diverse

Vi har drabbats av en bananflygeinvasion! Jag vet inte om ni kan se det på bilden men de har röda ögon! Jakob har varit duktig och konstruerat en fälla åt dem så nu flyger de inte lika tätt längre. Varifrån kommer bananflugor? Jag ska kolla på Wikipedia!



All mat jag gör nu baseras på ett system som ska se till så att allt är uppätet tills vi ska åka. Därför så bakade jag kokostoppar för några dagar sedan. Då försvinner kokosen och eftersom vi har 2-3 paket(!) florsocker hemma så använde jag det istället för vanligt socker. Problemet var att florsocker, för mig, verkar sötare än vanligt socker, dessutom såg det ut att packas så tätt i dl-måttet så jag tog hälften av  vad man skulle ha. Det visade sig inte räcka för kokostopparna blev inte söta alls. Men det löste sig genom att vi åt dem med glass och då gick det ju åt ännu en sak, yay!



Till sist så kan jag inte låta bli att visa en bild på sushi. Trots allt så är ju Jakob på väg till en sushifest. Varför följde inte jag med? Jo, han har gått i en timme nu, vilse. Inte för att jag visste att det skulle hända men jag är inte så mycket för att gå i vilket fall som helst. Jag sitter hellre hemma och slöar hehe.


Kommentarer
Postat av: betty

haha den bananflugs-fällan har jag också kört med, om det är den där dem ska drunkna.. det äckligaste var att det lockade fram en spindel som ville äta dem.... ihhh får rysningar när jag tänker på det!!!! och ja den spindeln kom från under din säng.. SÅ DET ÄR DAGS ATT SLÄNGA LASSIE!

2009-08-22 @ 23:49:31
Postat av: Helena

Varför har vi bananflugor i sovrummet? Lassie har inget med det att göra! Sluta slänga bananskal i rummet!! hehe

2009-08-23 @ 11:30:45
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha dem var överallt där det finns fönster. men nu finns det inga o den händelsen var för några år sen innan vi renoverade. :@ haha

2009-08-23 @ 12:15:08
Postat av: Helena

hehe jag trodde först att du menade att "nu finns det inga fönster" hehe

2009-08-23 @ 23:15:49
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0