Waaahhh!!!!

Jag är för exalterad för att sitta och plugga mekanik just nu. Jag måste berätta flera jättebra nyheter! Den här månaden kanske är min lyckomånad. Hur som helst:

I onsdags fick jag ett telefonsamtal från Boston Consulting Group, det visade sig vara en exklusiv inbjudan till deras företagspresentation och middag i Stockholm den 29 april! Vilken chans, vilken tur! Av alla mina kompisar jag har frågat så är det bara jag som har blivit bjuden. Dessutom betalar de resan och hotellet.

Idag så fick jag ett kuvert från Scandinavia-Japan Sasakawa Foundation. Jag trodde verkligen inte att jag skulle få stipendiet men när jag öppnade det så stod det "Vi har nöjet...." och då kändes det helt overkligt! 25 000 kr! Dessutom blev jag inbjuden till en utdelningscermoni i Stockholm den 20 april där jag får träffa en prinsessa(!!) och andra intressanta personer. Jag kan inte tro det...

Konstig som jag är så började jag dock direkt oroa mig för vad/hur jag ska skriva i rapporten som ska vara inlämnad om ett år och ska handla om vad jag har gjort med pengarna. Måste också erkänna att jag övade lite på att niga och slog upp vad klädsel kavaj innebär...

note to myself: måste skriva till de andra stipendierna jag har sökt och meddela att jag har fått från SJSF

Trevlig påsk!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Congratulations again!

Vilken prinsessa är det du kommer träffa någon av de svenska eller är hon japansk?

Får du behålla pengarna även om du inte får åka till Japan? (Inte för att jag tror att ni inte kommer att få åka) ^^

2009-04-06 @ 23:08:30
Postat av: dom i tierp

STORT GRATTIS FRÅN OSS ALLA TILL DIG :-D

2009-04-07 @ 09:44:31
Postat av: betts

GRATTTTTTTIS SYRRAN! :D

2009-04-07 @ 11:09:00
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Grattis!!

2009-04-07 @ 21:43:09
Postat av: Camilla

Grattis!! :D

2009-04-07 @ 22:32:09
URL: http://skyblog.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack så mycket!

Prinsessan som kommer att vara där är kungens yngsta syster, prinsessan Christina.

Hehe jag hade inte ens tänkt på vad som händer om man inte kommer iväg till Japan men pengarna kan man ta ut inom två år så...

2009-04-08 @ 08:19:00
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Bättre sent än aldrig men stort GRATTIS! Är glad för din skull ^^

2009-04-08 @ 23:45:05
Postat av: Anonym

BLOGGA!

2009-04-13 @ 15:13:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0