lördagsshopping

Idag har jag varit på biblioteket och lånat fler av Isaac Asimovs böcker. Jag vet inte vad som är det speciella med dem men de håller mig fängslad i alla fall.
Jag passade också på att gå till vett och etikett-delen och kolla lite. Efter att jag bläddrat en stund fick jag lite panik för jag kom på att jag inte hade någon väska att ha på måndag. Jag har ingen axelremsväska och som det stod i boken var det bra att ha en sådan så att man slapp hålla sin väska hela tiden och så att man slapp sätta ner den på golvet vid middagen. Det första jag tänkte var att väskor är dyra, jag kollar på Myrorna.
Väl där fanns det bara lite större väskor så jag vandrade in mer mot stan för att hitta en billig väska och för att hämta ut tågbiljetterna. På Åhlens hade de fina men dyra väskor som dessutom var alldeles för små för att min kamera, telefon, nycklar, kortlek (tråkigt på tåget) och lite annat skulle få plats.
Jag kollade lite i Glitter också och där kom dagens stora överraskning. Nej, jag hittade inte den perfekta väskan där men från högtalarna kom något bekant som jag lyckades identifiera som Yuki Hsu:s låt Chocolate Boy (ok jag erkänner, jag hörde på låttexten "sweet like chocolate boy" att det var den låten)!
Den perfekta väskan hittade jag på HM för 129 kr. Lagom stor och lagom festlig så att jag kan använda den mer än bara på fester.

Imorgon kommer Jakob hem!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hittade du någon bra VoE bok? Iaf coolt med en asiatisk låt i en svensk butik, jag har aldrig hört något sådant. Har dock tänkt ganska många gger att det vore kul att höra det när man går runt i affärerna.

2009-04-18 @ 23:15:56
Postat av: Helena

mm det var överraskande!

Jag lånade två vett och etikett-böcker men de verkar så gamla fast det är rätt så bra grejer att kunna ändå. Tror dock att man kan klara sig på sunt förnuft (hoppas det i alla fall)

2009-04-19 @ 16:53:07
URL: http://chokladte.blogg.se/
Postat av: Anna

Ja, ät inte med händerna och rapa inte efter maten (högt), fast det anses artigt i vissa kulturer att göra det.

2009-04-19 @ 18:56:35
Postat av: betts

vilken kunglighet är det du ska träffa? typ kungens assistens dotters nästkusins pappas dotters katts ägarinna ..

2009-04-19 @ 19:01:21
Postat av: betts

LINKÖPING KaramelloPlatensgatan 1 c



search for the ben & jerrys------- free icecream---on tuesday!

2009-04-19 @ 22:29:12
URL: http://bugabuga.blogg.se/
Postat av: Helena

jag skakade hand med prinsessan Christina, kungens syster. hehe jag tror inte kungens assistent kan räknas som kunglighet...

Gratis glass?! men det är för kallt att gå ut...

2009-04-21 @ 13:35:00
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0