Food and fun

Igår var tenta-p äntligen över, för mig i alla fall, så vi lagade okonomiyaki för att fira! Okonomiyaki är en så kallad japansk pizza och man kan i princip ha i vad man vill så på det sättet är det ju likt en pizza. Som tomatsås och ost är basen för pizzor är kål och okonomiyakisås bas för okonomiyakis. Vi gjorde vår egen sås för det är svårt att hitta okonomiyakisås här i Sverige men jag tyckte det smakade ganska bra ändå. Förutom basen hade vi rökt lax (inte så bra idé fast tyvärr min...), bacon, ägg, purjolök, lök och såklart majonnäs och torkat sjögräs på toppen.








Här är två bilder på hur det såg ut när vi åt sushi hemma. Då dukade vi fint på sängen(!) och tittade på Vantage Piont samtidigt som vi njöt av god mat, varandras sällskap och lite kramp i benen.








Det här var alltså matdelen av det här inlägget. Vad var det som var kul då? Jo något så oväntat som Warhammer Online. Jakob ville att jag skulle prova och han hade frågat några gånger men jag brukade säga nej för det såg inte så kul ut att springa omkring och döda människor (fast det är det).
Jag sa ja till att prova, nästan säker på att jag inte skulle tycka om det, valde en karaktär på måfå och började gå runt. Det var svårt i början eftersom jag inte kunde/kan styra hur jag gick eller hur kameravinkeln skulle vara men efter ett tag så vande jag mig.
Det är svårt att säga vad som är det roliga med spelet, att klara av uppgifterna (d v s för det mesta, att döda) känns bra men för mig kanske det roligaste är att upptäcka alla detaljer, som att om man vänder sig upp så kan man se stjärnhimmeln och två månar.
Det mest frustrerande med det här spelet är dock att jag går vilse hela tiden. Det finns en liten karta i övre högra hörnet och man kan trycka fram en stor karta men på något sätt har jag i första delen av spelet redan gått åt motsatt håll än dit jag skulle två gånger. Jag måste dock skylla lite på de argsinta byborna som attackerar mig medan jag försöker läsa kartan så att jag tappar koncentrationen!

Det var det för idag.


Kommentarer
Postat av: betts

me want everything.

2008-10-25 @ 10:41:55
Postat av: betts

e du osså ledig?

2008-10-26 @ 14:51:26
Postat av: Helena

nej vi har inget höstlov...

2008-11-05 @ 11:59:29
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0