Rix FM festival

Igår var jag och Wei på Rix FM festivalen här i Linköping. Vi cyklade iväg redan klockan ett för att vi skulle gå lite på stan först och handla lite innan vi gick dit. Vi provade massor med kläder men köpte inget, precis som det ska vara hehe.
Klockan tre cyklade vi i riktning mot Cloetta Center och passerade både hamnfestival och tivoli, när vi kom fram till Rix FM festivalen var det fortfarande ganska tomt där, det var fler försäljare, funktionärer och kändisar än vanligt folk. Men det var bra (?) för att då fick man massor av uppmärksamhet från folk som ville sälja. Både jag och Wei fick "gratis" en Sony Ericsson-mobil som det var billigt att ringa med, inga månadsavgifter bara startavgift på 99kr. Ganska bra tyckte vi. Vi fick också prova olika yoghurtdrycker från Yoggi och sen rösta, den yoghurt som får flest röster kommer ut på marknaden nästa år. Det var stekhet ute så den kalla svalkande yoghurten var skön och god att dricka. Det fanns en päron-choklad-mint-smak som jag trodde skulle vara godast men den smakade för bittert så vi röstade båda på Pink Flamingo som innehöll passionsfrukt, granatäpple och något mer. 
Efter ett tag gick vi tillbaka till tivolit vi passerat tidigare och bestämde oss för att åka en karusell. Den vi valde kallades music box och var tvåsitsiga vagnar som satt fast i en stor ring på stålarmar i fören ock aktern. Karusellen gick runt och runt parallellt med marken och då började vagnarna gunga upp och ner. Ahhh!!! vi var väldigt yra när vi steg av.
Kvällen slutade med konsert på en stor scen, den första kändisen upp var Brolle men då var vi trötta av att ha varit ute i 7 timmar så vi cyklade hem efter halva hans låt. En kul dag med strålande väder, tur att jag tagit på mig sololja innan vi gick ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0