Söndagen i Helsingborg!

Idag har Jakob och jag gått lååånga sträckor, tur att det inte är strejk säger jag för annars hade vi inte orkat göra något. Dagen började ganska sent klockan 10 på morgonen då vi gick upp och åt kinesiska bullar till frukost. Sen fick vi uppdraget att laga middag av mamma så Jakob tänkte ut lite grejer.
Vi åkte till Pålsjö skog och besökte min pappas och min morfars gravar. Jakob blev lite orolig på vägen dit för jag hade inte avslöjat vart vi skulle men busslinjen ledde till massa intressanta platser som Kungshults sjukhem, Pålsjöhemmet och kyrkogården. Väl där brände vi lite rökelse och tittade oss runt i kyrkogården. Efter det gick vi ner mot stan och då var vi ordentligt hungriga men oturligt nog gick vi vilse lite och kom ner en bra bit norr om stan så vi var tvungna att gå en extra lång bit. Under vägen bestämde vi att vi skulle äta sushi men det första sushistället var stängt, så var även det andra, tredje och det fjärde... Det vill säga alla i Helsingborg. Därför åt vi på Max, vilket var gott.
Hemma så vilade vi lite och sen gick vi med Betty till City Gross för att handla grejer till middagen. Det blev fläskfilé med potatiskroketter, rödvinssås och sallad. Betty och Jakob drack cider. Jakob gör en alkoholist av min syster!!
Efterrätten var chokladpudding, Jakobs favorit!. Vi tittade på en koreansk film, Old Boys, se inte den om ni inte gillar äckliga grejer.
Hörs imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0