Sashiburi

Hej alla trogna bloggläsare! Jag vet att någon gång, förhoppningsvis inom denna månad, så kommer ni att komma till chokladte.blogg.se och se att jag har uppdaterat! Anledningen till denna plötsliga och helt oväntade uppdatering? Nja, idag på lunchen pratade jag och en kompis om hur man ska komma ihåg det man har lärt sig i skolan, speciellt på de ibland ganska långa och lite tråkiga föreläsningarna och några råd i hennes bok var att man skulle prata om det man hade lärt sig innan man gick hem och glömde bort allt. Ett annat råd var att blogga om det man lärt sig. Det tyckte jag lät ganska bra. Två flugor i en smäll, jag repeterar och får beundrande bloggläsare hehe! Det jag kommer att koncentrera mig mest på är nog japanskan men det beror på om man kan skriva kanji och kana på blogg.se. Får se. Låt oss börja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0