Nattbussar och flytta ihop!

Hej hej! I natt åkte jag buss från Linköping till Helsingborg för att överraska min mamma som precis fyllt år. Bussen gick kl 01.40 på natten så det var jättesnällt av Jakob att följa med mig till busshållplatsen och vänta där med mig trots att han hade lektion nästa dag! Tack Jakob! Hur som helst så var bussen försenad och när den väl kom så sa chauffören att det inte var en direktbuss som det stod när jag beställde biljetten utan att man var tvungen att byta. I och för sig var det inte så jobbigt men jag hade tänkte att jag skulle kunna sova hela vägen hem. Undrar om man ska ringa och fråga om kompensation. Men det känns också som om det inte spelade någon roll egentligen för jag vaknade ändå lite då och då under resans gång. Är det här kanske den svenska mentaliteten att man inte tar tillvara om sina rättigheter. Eller är det kanske bara jag som är rädd för att skapa problem.

Och nu till nästa del i rubriken. Jag och Jakob har planerat att flytta ihop ganska länge men inte känt oss tvungna att leta seriöst eftersom det var så lång tid kvar (vi ville inte flytta förrän nu i höst/vinter). För ett tag sen bestämde vi oss för att bo kvar inom Studentbostäder på grund av den stora fördelen att man inte behöver betala hyra under sommarmånaderna. Igår var jag nere och frågade om nyrenoverade treor och fick veta att det var en ledig men att vi skulle svara på måndag om vi vill ha den. Efter att ha pratat med Jakob bestämde vi att han skulle ringa den nuvarande hyresgästen och fråga hur det var där och idag ringde Jakob mig och sade att allt verkade bra. Så nu har jag sagt upp mitt internet och på tisdag ska vi skriva under kontrakt! Tisdag är också vår ett årsdag, tänk att det var ett år sedan vi blev ihop. Hehe undrar vad vi kommer att göra på vår två årsdag?
Vi kommer alltså att flytta ihop den första november.

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag kommer och hälsar på när ni har flyttat in ^^

2007-09-30 @ 01:08:51
URL: http://sephchan.blogg.se
Postat av: Helena

Du får gärna komma o hjälpa till att flytta också hehe

2007-09-30 @ 13:08:17
URL: http://chokladte.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0