Planen lyckades?

Idag tänkte jag skriva lite om igår och hur det gick i godisjakten. Det slutade ju förra gången med att jag bestämde mig för plan fyra, att ta reda på mer om företagen och förtjäna mitt godis. Som tur hade Jakob teams reklambok hemma och där stod det om alla företag och vad de erbjöd, ganska många listade sommarjobb och då blev jag ju intresserad. Tyvärr hann jag inte skriva ner vilka företag det var och var allmänt dåligt förbered. I skolan träffade jag dock en kompis som inte hade gått runt än och vi bestämde oss för att gå tillsammans. Fortfarande kändes det lite "vad ska vi göra?" men sen kom hon på att Sveriges ingenjörer var en bra förening att bli med i så vi gick dit och anmälde oss och sen flöt det på. Vi gick till Cloetta och frågade om sommarjobb, gjorde en tävling där man skulle gå runt och samla information hos olika företag (typ tipsrunda) och jag pratade med Nordea om fondsparande osv. Allt som allt gick det alltså bra! Men frågar man varför det gick bra är nog den största anledningen att det var för att vi var två som stöttade varandra. Jag är en väldigt målinriktad person så en annan anledning var för att vi hade mål (ta reda på svar till tävlingen) och inte bara flöt runt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0