Cykelsladd och folkskygghet

Hej hej! Idag har det varit en ganska dålig dag... Det började bra med att jag hade sovmorgon (fast det hade tyvärr inte Jakob) På vägen till skolan skulle skulle jag svänga med cykeln men precis där jag svängde fanns det en massa grus så cykeln sladdade och jag ramlade av och fick ett blåmärke på benet. Inget allvarligt, det var inte så att jag flög av cykeln utan mer åt ramla av sadeln hållet...
I skolan har vi just nu team-dagar, massa företag har montrar och delar ut saker och pratar med intresserade. Jag vill ha en massa av det de delade ut, mestadels godis men jag kunde inte förmå mig att gå fram och prata med representanterna. Jag vet inte vad det är. Antingen är det för att jag är för feg för att prata med främlingar?! Eller så tycker jag att det inte känns rätt att låtsas vara intresserad av företag bara för att få godis. Förmodligen är det en blandning med lutning åt det första. I vilket fall så slutade det med att jag inte fick något godis!!!!
Så vad ska jag göra åt det? Jag måste alltså antingen (1) övertyga mig om att godis inte är något att ha (blir inte lätt), (2) erkänna att godis är viktigare än rädsla och bara gå fram och göra det, (3) vara stolt över mig själv för att jag inte gör något jag tycker är fel och köpa eget godis eller (4) bli intresserad av företagen genom att ta reda på mer om dem och förtjäna mitt godis.
Nr (1) känns så fel för jag vill ju ha godis!
Nr (2) är nog ganska farligt, jag kan få tunghäfta eller ställa fel frågor.
Nr (3) är bra i och för sig förutom delen att KÖPA godis.
Nr (4) låter bäst, frågan är bara om godiset är värt det?
Ska fundera mera. Jag vet att jag tänker onödigt mycket men bättre att få ut det.
//Helena

Kommentarer
Postat av: Betty

va det mycket godis? :)

2007-10-03 @ 22:14:03
URL: http://bugabuga.blogg.se
Postat av: Helena

ja vissa fick hela kassar fyllda med godis!!

2007-10-04 @ 18:31:38
URL: http://chokladte.blogg.se
Postat av: Betty

:O :O tog du till sist då? :||

2007-10-04 @ 21:43:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0