Första skoldagen, och pandarånarluva!

Har varit i Japan nu i 3 dagar och jag är imponerad. Det är faktiskt billigt... till skillnad ifrån vad människor säger. Jag har tittat på en 10,6 megapixel kamera för 30 000 yen (lite mindre än 1 700kr) har inte riktigt bestämt mig ännu för vad jag skall köpa, men måste nästan ha en kamera innan onsdag då vi har tecermoni sak.

En av de saker jag lagt mest märke till är att det finns dryckes automater överallt men nästan inga papperskorgar och fortfarande inget skräp! En svensk städare skulle nästan göra på sig av glädje för att det är så lite skräp.

En liten detalj är att nyckeln ser inte ut som en svensk nyckel och man kan bara vrida den åt ett håll, man märker direkt om man försöker låsa åt fel håll.

Maten är billig!! Jag och Helena åt så att vi blev mätta på 回転すし (kaitensushi = sushi på rullband) för bara runt 1500 yen (90kr). Detta är för två personer! Har även testat MC Donalds och det var lite godare än i Sverige, om det är en lite starkare sås eller extasen för att jag är i Japan det vet jag inte. Priset låg på runt 580 yen tror jag (ca 30 kr) Har även käkat ラアメン. Jätte gott!

Lägenheten är liten men det är ju ett ställe att bo på jag tror inte att vi kommer vara inne i den för mycket. Dushen är nästan i det minsta formatet vilket gör att jag nästan slår i huvudet när jag står upp i den. På Tvn är det ingen anime men vi har några roliga kanaler, dock så står det inte i hörnet vilken kanal det är som i Sverige.

Vet fortfarande inte vad för typ av värdfamilj jag kommer komma till men jag ser fram emot det.

Gårdagens bästa grej jag såg...Pandarånarluva!

//Jakob


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0