Restaurang Waves på M/S Aurora

Igår bjöd mamma Betty och mig på skaldjursbuffe på färjan.
 
Vi åkte fram och tillbaka till Danmark 2 gånger och hann äta oss väldigt mätta på en massa skaldjur under tiden.
 
Min första tallrik, det var gott men kladdigt. Räkorna var nog de godaste.
 
Min andra tallrik. Musslorna var kokta i vin och det märktes. Tyvärr var de ganska torra.
 
Min x:te tallrik. Krabban var fylld av "gou" (hjärna och inälvor?) så rikt och gott! Tyvärr var den också lite torr och inte så smaksatt. Laxen var det inget fel på dock^^
 
Skaldjursbuffén kostar 219 kr per person och dessutom måste man minst köpa en enkel biljett på färjan för 34 kr. För det priset får man två timmars buffé och se Damark från nära håll. Jag har tittat upp andra skaldjursbufféer och de kostar 500 kr som billigast så det här priset var nog ganska bra ändå. Synd bara att många av skaldjuren var torra och att det inte fanns så mycket såser eller andra smaksättningar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0