Mat i stora lass!


Fruktsallad jag gjorde till mig och Sofia. Jättegott med grönt äpple, rött äpple, mandarin, blodapelsin, banan,  granatäpple och lite honung som topping.


Wokad krabba, mums!


Rostad anka, älskar skinnet!


Jumboräkor, so plump!


Wokad sallad, saknat väldigt mycket sedan jag flyttat hemifrån.


Shiitake och slemmig havsmasksröra hehe


Soppa från Koreana.


Festmåltiden Anna bjöd på. Så gott med squid!


Det bästa var kanska alla gratis påfyllningar av side dishes.


Jag fick en form med löstagbar kant i födelsedagspresent av Betty och Jakob invigde den med en kladdkaka. Vi har redan börjat med juldekorationer hehe.


Kladdkaka med glass och bär!


Jakobs goda förrätt. Vi firade att tenta-p tagit slut.


Idag har jag gjort kimchi. Passande box jag fick av mamma hehe.


Kunde inte hålla mig utan åt kimchi till middag trots att den inte var färdigfermenterad. Så starkt. Jakob tror inte att den andra batchen (där jag använde ännu mer chili) kommer att vara ätbar. Någon som gillar superstark kimchi?

Kommentarer
Postat av: ÅSa

2010-10-24 @ 21:44:49
Postat av: Åsa

Hej!

Med så mycket god? mat tror jag vi får fira julen hos er....

2010-10-24 @ 21:45:44
Postat av: Helena

hehe tack! Det är exakt sådan mat vi äter vid alla högtider så om ni kommer ner till Helsingborg vid jul så kan ni få smaka!

Förresten när kommer du och Anna att komma på besök till Linköping? Ska få Jakob att baka kladdkaka då!

2010-10-25 @ 08:59:49
URL: http://chokladte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0