Mors dag!

Idag är det mors dag! Och jag ska skypa med mamma och Betty. Jag har inte pratat med mamma på nästan ett halvår tror jag. Det är svårt med tidsskillnad, mycket att göra och en mamma som inte kan hantera dator hehe.

Har väl inte så mycket att säga egentligen. Får se om jag ens kommer ihåg kinesiskan. På tal om kinesiska så köpte Jakob en bok om hur man lär sig kantonesiska. Det var kul för mig att kolla i den och försöka gissa vad de menade (det stod i latinska bokstäver). Det är dock verkligen talspråkskantonesiska med en massa ah, ma, m, osv, skillnad från hemspråkstexterna...

Har ni någonsin sagt "Jag älskar dig" till era mammor? Jag har inte gjort det, den enda jag har sagt det till är Jakob!. Det är ju lite konstigt på kinesiska. Förhoppningsvis så vet mamma det ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0